Berlin Alexanderplatz
En dramathriller om den illegale invandraren Francis som lyckas överleva en dramatisk flykt från Västafrika till Europa och till slut hamnar i Berlin. Trots sina försök att leva ett hederligt liv dras Francis in i stadens undre värld av den karismatiske men farlige Reinhold. Filmen är inspirerad av Alfred Döblins klassiska roman med samma titel. Regi: Burhan Qurbani. I rollerna: Welket Bungué, Albrecht Schuch, Jella Haase, Annabelle Mandeng, Joachim Król, Richard Fouofié Djimeli m.fl.