Bläckis
När den lekfulla bläckfisken Deep ställer till problem för sin fiskkoloni får han order av stammens stränge ledare att ge sig iväg efter hjälp. Tillsammans med sina vänner gör Deep en spännande resa genom undervattensstäder och sjunkna fartyg.