Blodshunger
Den egyptiska vampyren Lady Miriam (Catherine Deneuve) lever på blodet från sina älskare och älskarinnor. I gengäld ger hon dem evigt liv, så länge hon har nytta av dem.... John Blaylock (David Bowie) är en av dem som Lady Miriam tröttnat på, vilket betyder att hans liv är slut inom 24 timmar. Desperat söker han hjälp hos den berömda Dr. Sarah Roberts (Susan Sarandon) som först inte alls tror på Johns vampyrhistoria. Men hennesnyfikenhet gör att hon kontaktar Lady Miriam. En kontakt som får ödesdigra konsekvenser...