Den proffessionelle fotografen Thomas såg inget, men ändå allt. Förstoringar av de foton han tog i hemlighet av ett romantiskt par ien park avslöjar ett pågående mord. Eller hur ligger det egentligen till?Blow-up: Förstoringen vann pris för bästa film samt erhöll regipriset 1966 från det då nyinrättad National Society of Film Critics, och är en elegant studie av paranoja och förvirring... Den är också en dokumentation av dåtidens London, ett åskådliggörande av erans mode, fria kärlek, fester, musik och livsstil. David Hemmings spelar fotografen som fängslas av mysteriet i sina bilder. Vanessa Redgrave är den gäckande kvinnan som avspeglas i dem. Och gåtan om vad du ser, vad du inte ser och vad kameran ser - är din att lösa!