Brioc
Vid Paganlandets kust i Kerlouan förbereder en besättning Brioc, en rekonstruktion av en curragh från 500-talet, för att segla från Bretagne till Skottland under medeltida förhållanden. Handsydda segel, tidstypiska kläder: ett tidlöst äventyr drivet av passion.