Casino Royale
Ett spännande spiondrama där den nyblivne 00-agenten James Bond får i uppdrag att stoppa den skurkaktige bankiren Le Chiffre genom att slå honom i ett höginsatsspel på Casino Royale. Under spelets gång möter Bond den gåtfulla Vesper Lynd, vars lojalitet blir avgörande för hans uppdrag. Filmen markerar en ny era för Bond med intensiva actionsekvenser och en djupare karaktärsutveckling. Regi: Martin Campbell. I rollerna: Daniel Craig, Eva Green, Mads Mikkelsen, Judi Dench, Jeffrey Wright m.fl.