Chop Shop
Kompisarna Porter och Caine är två biltjuvar vars nära vänskap sätts på prov när den ene sviker den andre. Efter att ha kommit ut ur fängelset försöker Porter bli hederlig; men att hans tidigare dom gör livet svårt och Porter bestämmer sig för att återgå till det han gör bäst, att stjäla bilar. Under tiden har Caine sakta jobbat sig uppåt i världen och är nu ledare för ett litet gäng biltjuvar. Han blir jätteglad över att få tillbaka sin bästa kompis och välkomnar honom i gänget. Medan Porter vänjer sig vid sitt gamla liv igen måste han lära sig livet på den svarta marknaden, bland verkstäder som styckar bilar, utländska köpare, det politiska spelet mellan gatugängen och cheferna som bestämmer i fängelserna.