En och en halv snut
Devon Butler är en åttaåring som drömmer om att bli polis. Han tittar på polisprogram på TV, kan polisens rutiner och leker tjuv och polis med sin kompis Ray. En dag när han snokar runt i en lagerlokal blir han vittne till ett mord. Han går till polisen, som vill ha informationen, men inte får den förrän de gör Devon till polis. Polisen parar då ihop honom med polisveteranen, och barnhataren, Nick McKenna.