Dark Samurai
Dark Samurai är inspirerad av den berömde japanske krigarfilosofen och roninen Miyamoto Musashis liv. Filmen är en visuellt abstrakt tolkning av en japansk Romeo och Julia-berättelse och utspelas i ett tidlöst landskap i yakuzans undre värld och ett hypnotiskt samurajdödsrike. Handlingen flyter sömlöst fram och tillbaka mellan liv, död, återfödelse och efterlivet. Filmen utforskar Musashis nedbrutna psyke när han lider alla helvetes kval av att desperat försöka klamra sig fast vid det enda som han har kvar: de bleknande minnena av hans eviga kärlek, en kärlek som är strängt förbjuden för en yakuzasamuraj och som kommer att få katastrofala följder.