De flög i gryningen
Academy Award-vinnaren Clark Gable spelar brigadgeneral KC Dennis, en officer som måste göra det omöjliga valet att skicka sina flygare på ett uppdrag han vet måste lyckas, men som han inte förväntar sig att de återvänder från - generalen som måste ta beslutet. Andra världskriget. Europeiska opreationsområdet. Nazisterna bygger jetdrivna flygplan i fabriker djupt i hjärtat av Tyskland, långt bort från de allierades bomber. General Dennis vet att tyskarna inte får tillåtas att avsluta sin nya generation flygplan: Tyskarnas jetplan kan komma att ändra krigets utkomst. Nu när general Dennis förvärvat ett rykte som slaktare är det ingen som inser hur mycket förlusten av varje flygare tär på honom.