Den franske löjtnantens kvinna
En filminspelning pågår med Anna och Mike i huvudrollerna som de brittiska 1800-talskaraktärerna Sarah Woodruff och Charles Smithson. Förmögne vetenskapsmannen Charles är förlovad med en rik affärsmans dotter. Sarah har dåligt rykte i den lilla byn på grund av en tidigare kärlekshistoria med en fransk löjtnant, som sedan övergav henne. Charles träffar av en händelse på Sarah och fascineras av hennes skygghet och melankoli. Parallellt med filmens kärlekshistoria löper förhållandet mellan Anna och Mike, som bägge är gifta på var sitt håll. Regi: Karel Reisz. I rollerna: Meryl Streep, Jeremy Irons, Hilton McRae, Lynsey Baxter, Emily Morgan, Peter Vaughan m.fl. (The French Lieutenant's Woman)