The Essex Serpent
Londonänkan Cora Seaborne flyttar till Essex för att undersöka rapporter om en mytisk sjöorm. Hon finner en oväntad allierad i byns kyrkoherde, men när tragedin slår till anklagas Cora av bybor för att ha dragit dit odjuret.