Howards End
Ett passionerat missförstånd, ett överraskande besök och ett stulet paraply satte igång en serie händelser som oväntat sammanflätar Schlegels, Wilcoxes och Basts liv.
Mrs Wilcox överraskar sin familj med en sista begäran angående Howards End. Schlegels hotas vräkas från sitt hus. Systrarna Schlegel tar upp Jacky Basts makes sak.
Margaret får ett erbjudande från Henry som drastiskt förändrar hennes planer. Helen är upprörd över att få veta att familjen Bast har hamnat i fattigdom.
Margaret är orädd över Henriks tidigare missuppfattningar. Helen åker plötsligt till Europa. Margaret och Tibby får Henry att hjälpa till att lösa problem på Howards End - där de tre familjerna möts.