Pride and Prejudice
Den lismande Mr Collins, som är arvtagare till systrarnas Bennets hem, kommer på besök för att utvärdera vem av de fem som han ska fria till. Elizabeth möter för första gången den charmige officeren Mr. Wickham.
Darcy glädjer sig över att presentera Elizabeth för hans syster Georgiana, och över att välkomna henne och hennes moster och morbror till Pemberley.