Stolthet och fördom
I centrum för detta romantiska drama står familjen Bennets fem döttrar Elizabeth, Jane, Lydia, Mary och Kitty. En dag flyttar den rike ungkarlen Mr Bingley till trakten. Han faller snart för den äldsta dottern Jane och Mrs Bennett tror att hon säkrat framtiden för en av sina döttrar. Men i Mr Bingleys sällskap följer också en krets av välbärgade människor ur Londons societet. Bland dem finns Bingleys gode vän, den vackre men snobbige Marc Darcy. Regi: Joe Wright. I rollerna: Keira Knightley, Matthew MacFadyen, Brenda Blethyn, Donald Sutherland, Rosamund Pike, Carey Mulligan m.fl. (Pride and Prejudice)