The White Princess
In Bed with the Enemy
Segrande Henrik Tudor ska tillträda tronen. Elizabeth av York och hennes familj befinner sig i fara; och Lizzie måste fullfölja sitt löfte att gifta sig med kung Henrik VII för att nå fred.
Prinsessorna av York gifts av strategiska skäl bort för att stärka Tudors sak; men utmaningar väntar. Medan kung Henrik är ute i strid får Lizzie veta att hoten de står inför kanske finns närmare hemmet.
Lizzie måste handskas med sin mors försvar av Yorks sak. Utseendet hos en pojke i Burgund hotar att destabilisera Henriks styre. Kung Henriks mor har burit på en mörk hemlighet.
Kung Henrik VII och Lizzie reser till Spanien för att säkra sonens trolovning; men nyheten om deras lands instabilitet föregår dem. Oroligheter i Burgund spiller över på ett engelskt slag.