The Spanish Princess
The New World
Katarina av Aragonien anländer till England för att gifta sig med prins Arthur; den engelska tronarvingen; i ett äktenskapskontrakt avsett att smida en allians mellan de två nationerna.
Fever Dream
Katarina är ett steg närmare den engelska tronen med sitt äktenskap med Arthur; men måste navigera genom utmaningarna med en ny relation och ett nytt hov.
Katarina förblir beslutsam att bli Englands framtida drottning och gör planer för att gifta sig med prins Harry. Lizzie får en oroande föraning efter en komplicerad förlossning.
När nationen sörjer Lizzies bortgång och Katarina arbetar för att säkra sitt äktenskap med Harry; chockar Henry familjen genom att meddela sin avsikt att hedra sin frus sista önskan.
Katarina står inför ett dilemma: att gifta sig med kung Henry Tudor och omedelbart bli drottning av England eller hitta ett sätt att vägra och vänta på Harry.