The White Queen
Förälskad i kungen
1463; förvandlas lusten mellan en Lancaster ofrälse och yorkiska kungen till ett hemligt bröllop och en ny drottning av England. Men två kvinnor är inte så betagna med arrangemangslöften att ta henne.
En sörjande drottning Elizabeth frammanar den perfekta stormen för att få hem kung Edward. Men mer fara väntar då hennes avundsjuka motståndare planerar att avsluta hans regeringstid.
Gamla fiender gör nya allianser; då lord Warwicks strävan efter makt når desperata nivåer.
Stridande kvinnor blir ännu mer bittra fiender när drottning Elizabeth; Anne Neville och Margaret Beaufort alla erfar brutaliteten av slagfältet på nära håll.