Elizabeth
Ett historiskt drama om den unga Elizabeth Tudor som på 1550-talet tillträder tronen och blir drottning av England. Omgiven av intriger och förräderi måste hon navigera genom politiska maktspel och religiösa konflikter för att säkra sin position och styra landet. Regi: Shekhar Kapur. I rollerna: Cate Blanchett, Geoffrey Rush, Joseph Fiennes, Richard Attenborough, Christopher Eccleston, John Gielgud m.fl.