Den ryska grevinnan
I Shanghai 1936 möts en rysk grevinna och en amerikansk f.d. diplomat. Hans dröm är att driva en nattklubb som kan vara en mötesplats för människor från olika kulturer och med olika politiska inriktningar. Todd anställer Sofia som värdinna på klubben som kallas "The White Countess".