Den Siste Mannen
Välkommen till framtiden. Biologiska krig har utplånat större delen av livet på jorden. Los Angeles är en blåsig spökstad där Robert Neville styr sin cabriolet över soldränkta gator för att fylla på sina förråd. Hanmåste till varje pris se till att sätta sig i säkerhet innan skymningenfaller, då dyker nämligen andra "innevånare" upp. The Omega Man är en filmatisering av Richard Mathesons roman "I am a legend" som är en stark, ytterst spännande framtidssaga om ett inte helt osannolikt människoöde. Charlton Heston spelar Neville som måste försvara sig mot Familjen, en illasinnad ny mänsklig hybridras som har uppstått pågrund av pestens härjningar. Efter att ha mött Lisa (Rosalind Cash), enannan överlevande som inte är smittad, får han en ny uppgift - att skydda och se till att de få friska barn som finns kvar - den utdöende mänsklighetens enda framtidshopp - överlever.