Der Schah und der Ayatollah
Shah Mohammad Reza Pahlavi skulle ha blivit 100 år i oktober 2019. Hans rikedom var legendarisk och hans äktenskap hamnade på löpsedlarna i flera års tid. Men hans namn står också för en tid av brott mot mänskliga rättigheter, elakt förtryck och intolerans.