Det kunde hända dig
Det enda Charlie Lang (Nicolas Cage) vill här i livet är att vara en bra polisman, att älska sin fru och att bilda familj. Men frun Muriel (Rosie Perez), en fräck hårfrisörska, har andra ambitioner, och de har alla att göra med pengar. Charlie tittar in på sitt favoritkafé där han träffar den godhjärtade servitrisen Yvonne (Bridget Fonda) som är deppig för att hon har tvingats gå i personlig konkurs på grund av sin före detta man. När han blir bortkallad till ett polisärende, viftar han med lotten han just köpt till sin fru, och lovar Yvonne att om han vinner, så delar han vinsten med henne. Otroligt nog, så vinner Charlie. Och han håller sitt löfte till Yvonne. Hans fru är rasande, pressen i New York är förtjust, men Charlie, Yvonne och Muriel upptäcker att rikedom och berömmelse förändrar deras liv på ett sätt de aldrig skulle ha förväntat sig.