Diabolical
Medan den unga och ensamstående mamman Madison och hennes två små barn, Jacob och Hayley, plågas av en alltmer märklig och intensiv närvaro i sitt hus, vänder hon sig till sin pojkvän Nikolai, som även är Jacobs lärare, för att få hjälp med de våldsamma krafter som experterna inte vågar närma sig. Och det finns tecken som tyder på att varelsen känner familjen väldigt väl.