Diament Olgi
Polen, tidigt 80-tal. Olga är sju år och älskar sin far högt. När hennes syrsa dör, förstår hon att tid är nåt man inte kan vrida tillbaka. För att trösta Olga berättar hennes pappa en märklig berättelse om en jätte som har diamanter till ögon. Sagan berättar om tidens gång. Snart upptäcker de båda hur legenden påverkar deras liv. Diamanterna är riktiga!