Dio - Dreamers Never Die
The definitive documentary on legendary metal icon Ronnie James Dio comes to movie theatres around the world for a special one-night event. Dio's story transcends the standard rock documentary. Beautifully highlighting both his powerful voice and his gentle heart, “DIO: Dreamers Never Die” delves deep into the singer’s incredible rise from ’50s doo-wop crooner to his early rock days in Ritchie Blackmore’s RAINBOW, to replacing Ozzy Osbourne in BLACK SABBATH, and finally cementing his rock star status with DIO. The first documentary to be authorized by the artist’s estate, the film incorporates never-before-seen footage and personal photos from Dio’s archives as well as offering intimate scenes with his closest peers, family, and friends, including Wendy Dio, Tony Iommi, Geezer Butler, Bill Ward, Vinny Appice, Lita Ford, Rob Halford, Sebastian Bach, Eddie Trunk and Jack Black, as they bring viewers inside the life of one of rock and roll’s true heroes.