Disappearing
I hjärtat av södra Kärnten utspelar sig en historia som är djupt rotad i ett hundra år gammalt beslut. År 1920 röstade filmaren Andrina Mracnikars farfar, liksom många andra i det slovenska samhället i Kärnten för att Kärnten skulle förbli en del av republiken Österrike, en handling av självbestämmande som förväntades förebåda en ny era av samexistens för den slovenska minoriteten.