D.I.Y. Duck
Kvackaren är tillbaka! Kalle Anka har huvudrollen i denna helt nya kortfilm regisserad av den hyllade animatören och Disneylegenden Mark Henn (handledare för älskade karaktärer som Ariel, Belle, Jasmine, unga Simba, Mulan och Tiana). Kalle försöker sig på lite hemreparationer som börjar med att en glödlampa byts ut och snabbt förvandlas till en serie komiska katastrofer. Hans humör blossar upp och hans frustration växer när saker och ting går åt skogen och leder till en explosiv final. Kalle Anka gjorde sin filmdebut i kortfilmen "The Wise Little Hen" från 1934 och spelade senast i kortfilmen "The Litterbug" från 1961. Han har sedan dess gjort anmärkningsvärda framträdanden i "Who Framed Roger Rabbit" och Disneys kortfilm från 2023, "Once Upon a Studio".