Den stressade, pressade och överarbetade produktionsassistenten Ange är på kollisionskurs med tillvaron. Vi får följa henne under ännu ett sextontimmarspass då hon i livsfarligt tempo kränger runt i Bukarest. Målet för dagen är att hitta en lämplig kandidat till en företagsfilm om att säkerheten på jobbet är vars och ens ansvar. Den rumänska filmens enfant terrible spänner bågen hårdare än någonsin med 'Do Not Expect Too Much from the End of the World', ett vågat experiment som får in en fullträff på samtidens smärtpunkter. Radu Jude och hans fotograf Marius Panduru blandar format och stilar med vild frenesi. Nedtonad 16 mm i färg krockar med kontrastrikt svartvitt. Eftertänksamma collage och blinkningar till Godard visas tillsammans med de kitschiga Tiktokvideor med smaklösa filter som huvudpersonen Ange (en lysande Ilinca Manolache) filmar som sitt alter ego Bobitsa för att lätta på det mentala trycket. Dessutom en cameo av Uwe Böll. Resultatet är en skabrös och gränslös komedi som susar förbi lika fort som livet självt.