Don Juans äventyr
Errol Flynn har huvudrollen som den legendariske svärdfäktande romantikern som räddar Spaniens tron från en bedräglig komplott att störta drottningen i "Don Juans äventyr". Den legendomsusade svärd fäktaren och älskaren Don Juan (Flynn) förför villiga unga damer och duellerar mot deras svartsjuka makar. För att hålla honom undan trubbel låter Spaniens drottning Margareta (Viveca Lindfors) Don Juan ansvara för den kungliga fäktningsakademin. Men när den intrigerande hertig de Lorca (Robert Douglas) leder en komplott för att störta monarkin, leder Don Juan sina fäktningselever i försvaret av deras drottning. Academy Award för bästa kostym, i färg.