En Dag I Varuhuset
Bröderna Marx är anlitade för att skydda en varuhusarvinge, men deras vilda upptåg tycks skapa en ännu större fara för klienten, The Big Stores framtida VD. När varuhusägaren Martha Phelps (Margaret Dumont) planerar att lämna verksamheten till sin brorson och enda arvinge, Tommy Rogers (Tony Martin), arrangerar hennes skurkaktige butikschef, Grover (Douglas Dumbrille), ett antal "olyckor" som drabbar Tommy. Phelps anlitar detektiven Wolf J. Flywheel (Groucho Marx). Trots monumental oduglighet lyckas Flywheel och hans assistent, Wacky (Harpo Marx), och Tommys musiklärare och kompis Ravelli (Chico Marx) skydda Tommy genom vilda eskapader, skurkstreck, förödelse, musikaliska nummer och bondkompiska jakter.