En Plass I Solen
En plats i solen är en amerikansk dramafilm från 1951 i regi av George Stevens, med Montgomery Clift och Elizabeth Taylor i huvudrollerna. Filmen är baserad på romanen En amerikansk tragedi från 1925 av Theodore Dreiser och vann sex Oscarsstatyetter, bland annat för bästa manus och bästa regi.