Ensam Ute Till Havs
Baserat på en sann berättelse. I november 2000 är Yves Parlier på väg att delta i Vendée Globe. På egen hand, utan mellanlandningar eller assistans, anses detta segellopp runt jorden vara det tuffaste i världen. Yves är fast besluten att vinna, men i Stilla havet går tävlarens mast sönder. Trots riskerna bestämmer han sig för att reparera sin båt och fortsätta loppet.