Den äventyrliga flykten
En farkost svävar i luften... en klädhängare blir levande och attackerar en polis... och vilda djur blir som vax i händerna på Tony och Tia Malone i Disneys spännande fantasiäventyr om två unga föräldralösa barn övernaturliga krafter. Deras synska förmågor får den onde miljonären Aristotle Bolt (Ray Milland) att lura dem till sin herrgård för att han ska kunna utnyttja sig av deras krafter. När de flyr, träffar de på en vänlig campare (Eddie Albert) och börjar lösa mysteriet kring deras förflutna. Snart är alla tre på flykt undan stadsborna som anser att barnen är häxor, men så händer det! Någon med ännu större krafter tar över och leder barnen - och publiken - ut på ett storartat och oväntat äventyr... som verkligen är utomjordiskt!