Expedition Everest
Under en banbrytande expedition till Mount Everest undersöker en samling klimatforskare vad världens högsta berg kan berätta för oss om klimatförändringarna. Den ökända Khumbuglaciären kartläggs i förbluffande detalj, biologer studerar extrema livsformer och en grupp sherpas och klimatforskare klättrar upp mot "dödszonen" för att installera världens högst belägna väderstation.