Fallet Martha Ivers
Ett kriminaldrama om Martha Ivers vars väg mot makt och framgång startar med ett mord. Men hennes äktenskap är en katastrof och när Marthas före detta pojkvän dyker upp dras alla in i en härva av skuld, hämnd och begär. Regi: Lewis Milestone. I rollerna: Barbara Stanwyck, Kirk Douglas, Van Heflin, Lizabeth Scott, Judith Anderson m.fl. (The Strange Love of Martha Ivers)