Final Destination 3
I den tredje filmen i Final Destination-serien misslyckas high school-eleven Wendy Christensen med att stoppa den olycksdrabbade bergochdalbanan som hon befarade skulle ta död på flera av hennes vänner. Hon och skolkamraten Kevin Fischer kämpar mot klockan för att hindra döden från att återbesöka dem som överlevde.