FöräldraFällan / The Parent Trap
Den hippa Kalifornientjejen Hallie Parker och den välartade Londonflickan Annie James (Lohan spelar båda rollerna) är identiska tvillingar, som inte vet om varandra - förrän de råkar mötas på ett sommarläger. Snart börjar de planera att byta plats, få sina föräldrar att återförenas (Dennis Quaid och Natasha Richardson) och bli den familj som de alltid önskat sig!