Från och med Herr Gunnar Papphammar
Herr Gunnar Papphammar i den grå överrocken och den fåniga hatten har en förmåga att alltid råka illa ut. Om han är hemma eller borta spelar ingen roll. Alltid slutar det med någon form av katastrof.