Franska köket
François och Charlotte driver ett gastronomiskt hotell med restaurang vid havet. Men deras äktenskap är i gungning: Francois är obarmhärtigt besatt av få sin första Michelinstjärna medan Charlotte, på väg att fylla fyrtio, inte drömmer om något annat än ett barn. Den här komplicerade situationen exploderar bokstavligt talat när Charlottes första man Alex, en lurendrejare och lögnare, dyker upp i deras liv efter att alla betraktat honom som död efter den hemska tsunamin 2004.