Get Carter
När Jack Carter kommer till Newcastle för att vara med om sin brors begravning upptäcker han snart att sin brors mystiska död är mord. Alla runtomkring honom tror att de kan dölja vad som hänt med att hota honom och använda ojust spel så att han ska åka därifrån. Men då känner de inte Carter. Tvåfaldige Academy Award-vinnaren Michael Caine spelar denne obeveklige karaktär. Carter är skarp och kallblodig när han avslöjar den konspiration som leder till en pornografisk härva (John Osborne spelar ledaren i denna konspiration). Hämnden är ljuv för Carter, men det är en tuff värld han hamnar i där det vänliga snabbt vänder om och blir mycket våldsamt och otrevligt.