Ghost in the Shell
Major (Scarlett Johansson) är den första i sitt slag: en mänsklig hjärna i en konstgjord kropp. Hon upptäcker att hennes skapare har ljugit om hennes förflutna för att kontrollera henne och gör allt för att ta reda på sin sanna identitet och hämnas.