Ghost Stories
Psykologiprofessorn Phillip Goodman tror inte på övernaturliga fenomen. Men hans rationalitet sätts på prov när han får en mapp med tre kusliga, oförklarliga historier: en nattväktare som ser oroande saker på en övergiven vårdanstalt, en ung man som är med om en hemsk bilolycka i skogen samt en förmögen före detta bankman som hemsöks av sitt ofödda barns poltergeist. Och alla tre historier har en koppling till professor Goodman.