Guy Ritchie's The Covenant
På sergeant John Kinleys sista militära uppdrag i Afghanistan samarbetar han med den lokala tolken Ahmed, som riskerar sitt eget liv för att få en skadad John till säkerhet, när han tvingas bära honom över flera kilometer svår terräng.