Hedda
Från Nia DaCosta kommer en provokativ, modern nytolkning av Henrik Ibsens klassiska pjäs. HEDDA (Tessa Thompson) slits mellan den kvarhängande smärtan efter en tidigare kärlek och den kvävande stillheten i sitt nuvarande liv. Under en laddad natt flammar länge undertryckta begär och dolda spänningar upp och drar in henne, och alla runt omkring, i en spiral av manipulation, passion och svek.