Hopp
I "Hopp" möter vi ett nyrakat lamm och en "jackalope" - en hare med horn från den amerikanska Västerns folksagor. Livet är en glad vals för det dansanta lammet - tills hans vänner börjar reta honom för hans nyrakade look. Han blir väldigt nere av att ha förlorat sin fina ull. Den enda som kan ställa allt tillrätta är den stora jackalopen, som för med sig solsken och optimism vart han än skuttar.