Hotel Onegin
Berättelsen handlar om en utländsk regissör som kommer till Ryssland för att bättre förstå Pushkins verk och bor på ett hotell som heter Onegin. Filmen är tillägnad en gammal vän till Studio M.I.R., den berömde dockfilmsregissören Barry Purves.