How to Succeed at Losing
Miguel, en framgångsrik man, hamnar i fängelse oskyldigt anklagad för penningtvätt. Efter avtjänad fängelsetid, pank och utan framtidsutsikter, återvänder Miguel till sitt gamla kvarter. Där möter han barndomsvänner som fortsätter att spela futsal fast de aldrig vinner en enda match. Miguel beslutar att träna dem, och leder dem till seger. På vägen upptäcker han framgångens oväntade konsekvenser.