Hundens År
Matt kämpar för att hålla sig nykter och hedra sin mammas sista önskan. Hans AA-sponsor tar emot honom på sin gård, där Matt träffar Yup'ik, en hemlös husky med en unik talang. Deras relation är svår i början, men med hjälp av samhället i Montana hittar de en förbindelse och upptäcker vad som krävs för att nå målet.