I dina händer
Efter ett misslyckat självmordsförsök beger sig den obotligt sjuke Niels tillsammans med sjuksköterskan Maria ut på en gripande resa för att söka hjälp till självmord i Schweiz. Eftersom Maria förhindrade självmordsförsöket av Niels, som lider av en degenerativ sjukdom och är outhärdligt svår att leva med, känner hon sig ansvarig för honom. Regissören Samanou A.